8. 10. 2019

Muchomůrky

 Začal nám měsíc říjen a pomalu se ochlazuje.
Začínají sychravé podzimní dny, ale my ještě doufáme,
že přijde pár dní babího léta.
Rostou houby a na nedělní odpolední procházku jsem vyrazila 
na okraj lesa, abych nafotila muchomůrky, které by se daly později
použít pro tvoření obrázků. Občas se mi do cesty připletl i nějaký 
 podoubáček nebo hříbek a tak jsem se nakonec domů vrátila
 s taškou plnou hub a připravila si tak práci na večer.
Vyfotila jsem jich jen pár. Fotit jsem šla hlavně muchomůrky,
ale když člověk vidí v trávě hříbka a hned vedle další a další...
zapomene na foťák a hledá jeho "kamarády".









 Také růžovek je dost, ale ty my nesbíráme. nechám je těm, kdo je sbírají...


 Už rostou i václavky

 Na pařezu penízovky.



 
















10 komentářů:

  1. Jé to jsou krásné fotečky Jaruško, jupí houbičky hihi už prý ve spaní o nich povídám,krásný podoubáček i václavky muchomůrky jsou fakt boží ani my nesbíráme růžovky jen co známe jinak má přijít babí léto tak možná vyrazíme na houby :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji za krásný komentář. Já už houby raději ani nechci, ale pokud někde půjdeme a náhodou najdeme, tak je tam samozřejmě nenecháme...

      Vymazat
  2. Nádherné ale nádherné fotky..... tie hríby sú tak krásne a každý detail je tam krásne vidieť si moc a moc šikovná********************************

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Muchomůrek je tu letos opravdu hodně. Dokonce i na loukách jsem je fotila.

      Vymazat
  3. Muchomůrky také ráda fotím,ale bohužel jsem letos na žádnou nenarazila.Ani přímo na houby jsem nešla,to chodí manžel se synem a ještě se chystají.Je po dešti a má být o víkendu teplo.Já se o ně podělím s dcerou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je jich plno i na loukách. Děkuji za komentář Jituško.

      Vymazat
  4. Máš to nádherné zachycene aby to tak bylo jedle že ******************moc hezké to máš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy... ale to bych zase nemohla vyfotit, protože už by je někde sebral...Děkuji za komentář

      Vymazat
  5. Jaruško, krásné houbové úlovky objektivem fotoaparátu, radost pohledě. :) Masáky bych si hned dala, už jsem je dlouho neměla. Nejlepší jsou na másle jen tak s kmínem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko děkuji za komentář. Masků jsem viděla několik. Jsou i lidi, kteří do nich kopou, což nechápu, protože plno jiných je sbírá., Já je obejdu a věřím, že někomu udělají radost. Nekopu ani do těch hub, které se vůbec nesbírají. Nevím, co je to za hlupáky, kteří to dělají...Jen když natrefím na muchomůrku tygrovanou, tak tu vždycky zahrabu pod jehličí nebo do trávy, aby ji někdo nesebral omylem. Je smrtelně jedovatá a snadno se splete s růžovkou.

      Vymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.