22. 5. 2020

Chaty Na Tokáni jsou minulostí..

22. května 2020
Krásné turistické chaty Na Tokáni pohltil dnes ráno požár.
Krásné turistické místo, národní kulturní památka vyhořela do základů.
Před revolucí objekt sloužil jako rekreační středisko
Ministeststva vnitra a byl sem vstup zakázaný.

 Nyní tu byla výletní restaurace a penzion



Smutný osud zasáhl toto místo na cestě mezi Chřibskou a Rynarticemi.
České Švýcarsko přišlo o jeden z klenotů - dvě krásné chaty z třicátých let minulého století postavených v alpském stylu.
Požár postupoval i do lesa, tak že jeho likvidace dala hasičům zabrat.

15 komentářů:

  1. To je smutné Jaruško,muselo tam být hezky.Četla jsem o tom požáru.

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruško, tohle je strašná škoda. Zaregistrovala jsem tu zprávu kolem desáté hodiny dopoledne.
    Doufám, že dojde k obnově této kulturní památky, podobně jako je tomu u chaty Libušín na Pustevnách.

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu moc smutný konec ,takového skvostu 😢přeji Ti Jaruško .krásné toulky přírodou🍀

    OdpovědětVymazat
  4. To je smutná zpráva, doufejme, že dojde k obnově. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  5. Taková krása a je to fuč:-( Opravdu škoda.

    OdpovědětVymazat
  6. Také jsem to slyšela a viděla.Velká škoda.U nás hoří lesy,včera,když jel syn pro vnučky do Lišnýho,tak hořel les na Malé Skále.Bohuřel při tom velkém suchu to může být často.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je veliká škoda, bylo to tam nádherné Jaruško********

    OdpovědětVymazat
  8. Jarunko to bylo tam moc hezké a je to škoda že to vyhořelo je to velkí škoda..

    OdpovědětVymazat
  9. Slyšela jsem ve zprávách a je to obrovská škoda, nádherné místo.

    OdpovědětVymazat
  10. Jaruško, to je smutné - nikdy jsem na tomto místě nebyla - škoda už neuvidím.

    OdpovědětVymazat
  11. Já jsem tam byla kdysi dávno, hned po revoluci. Od té doby ne. chtěli jsme tam jít podívat letos. Ale už na to nedojde. Mezi Chřibskou a Doubicemi se tam jde skalním průsmykem "Myší dírou". Je to náročný výstup, množství schodů a žebříků. Nevím, jestli by to manžel zvládl...ale teď už nemá cenu tu cestu podstupovat, když tam nic není, jen spáleniště. Děkuji za všechny komentáře

    OdpovědětVymazat
  12. Jaru, taky jsem tu zprávu o požáru zaznamenala.Je to ohromná škoda. Měj se pěkně...♥

    OdpovědětVymazat
  13. Jaruško, taková škoda. Nebyla jsem a děkuji za fotky před požárem. Je to smutné...
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  14. To je škoda veliká. :( Požáry se v posledních letech nějak množí. :(

    OdpovědětVymazat
  15. Járo, hned ráno, v den požáru, když jsme to četli na internetu, jsem z toho s manželem byla hodně špatná a tipuji, že to někdo podpálil.
    Párkrát jsme tam šli pěšky po modré od rest.Zámeček z Rynartic a zpátky po silničce, kolem Íčka a měli jsme toho dost. ( km ) ovšem bylo tam vždy krásně. Jaká škoda.
    Nejraději jsem tam měla kvetoucí náprstníky.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.