13. 4. 2021

Neděle v přírodě

 11. dubna 2021

Výlet č. 1

Délka trasy: 11,7 km

Nedělní ranní výhled z okna sliboval zajímavý východ slunce. Rychle jsem
se umyla a bez snídaně vyběhla až nahoru do luk a čekala východ slunce.
Jenom že mraky mi všechno  nějak pokazily.

Na východě je zataženo a z dálky mě pozorují dvě srnky.
Na severu je krásně modro...


Místo aby se rozednívalo, tak se spíše stmívalo...v dálce je vidět Ještěd

Počasí se nezlepšilo a navíc začal  foukat ledový vítr. 
 Po dvou kilometrech jsem ranní procházku vzdala. Byla mi zima.
Po obědě se to začínalo trochu vybírat a tak jsme se vydali 
ještě na společnou procházku do přírody. Kam až dojdeme jsem ještě netušila.

Měli jsme trochu pečiva pro kačeny, ale sem je chodí krmit dost lidí a tak velký zájem o pečivo neměly.
Koupaliště se napouští. Fotila jsem mezerou mezi sloupky. Jinak tam vidět není.Pstružný potok       Raší blatouchy a kvetou sasanky hajní

K potoku se nedostanu je tam mokřad a tak jsem sasanky u vody fotila z dálky.
Lužní les už se také probouzí a začíná se zelenat.


Přehrada U Podhájí ( U Spínačky)
Pokračovali jsme dál k Dymníku. Pod kopcem jsme odbočili na Krásnou Lípu.
Nahoře v lese bylo zaparkované auto a parta lidí stahovala
 větve po vykácených stromech na hromady. Les je tu průhledný a napravo mezi kmeny stromů prosvítá rozhledna na Dymníku.
Pár detailů . 

Devětsil bílý
Krmelec při cestě na Skřivánčí Pole
Také tady zmizelo hodně stromů.



Smutný je pohled na paseky
Tady už vysazují podél cesty a na okraji lesa listnaté stromy.

V pozadí Vlčí hora . Došli jsme k místu zaniklé obce Skřivánčí Pole.


...a zbyl jen kříž 
Odtud do  Krásné Lípy  vede nejdelší zachovalá alej ve Šluknovském výběžku 





U trati upoutala moji pozornost nádherná vzrostlá olše




Tady na rozcestí také stával křížek. Zbyla jen podezdívka.

Rovně bychom došli do města, ale restaurace  pivovaru Falkenštejn 
je zavřená a my jsme  se rozhodli jít na vlak.
Věž kostela sv. Máří Magdaleny v Krásné Lípě.
Ještě pohled na Jedlovou.
Naše odpolední procházka nakonec byla podle turistické navigace 
10,2 km dlouhá
 a  zpět do Rumburku jsme se rozhodli jet vlakem. 
Tak že jsem tuto neděli ušla zase téměř 13 km počítáno
včetně cesty domů z nádraží 
a s procházkou z rána...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.