28. 5. 2021

Údolí Peklo.

Pondělí,  24. května 2021

Výlet č. 7

Konečně můžeme trochu cestovat a na toto pondělí předpovídali docela hezké počasí a tak jsme ráno sedli na vlak a jeli do České Lípy. Odtud jsme se vydali po červené turistické značce směrem na Zahrádky u České Lípy, navštívit skalnatý kaňon Peklo. Jedná se o přírodní rezervaci, skalnaté údolí jímž protéká Robečský potok. Téměř dva roky nebylo údolí průchodné kvůli spadlému skalnímu masívu. Údolí je nejvíce navštěvované koncem března, kdy tu kvetou tisíce bledulí. Tentokrát jsme chtěli vidět údolí v trochu jiném čase a zaposlouchat se do zpěvu ptáků, šumění listí v korunách stromů i vody v potoce. Doufala jsem že se mi povede nafotit ledňáčka říčního. Sice jsem ho zahlédla, ale protijdoucí turisté mi ho vyplašili dřív, než jsem stihla nastavit foťák. Bylo mi to docela líto, ale to bych se tam někde musela tajně usadit a čekat, až se vrátí...Na to ale nebylo teplo a ani dostatek času. 

Cesta městským parkem ke Skautské skále.

Kříž pod Skautskou skálou dokazuje, že tu někdo riskoval.
Silenka dvoudomá, tady roste růžová, u nás v lukách spíše bílá.
Skautská skála
Tady je něco vytesaného do skály...že by čert? Vstupujeme totiž do Pekla.
Pod námi se kroutí meandry Robečského potoka.



Skály, voda, zpěv ptáků a jinak klid.
 Divoká příroda, to je přímo balzám na moji duši.
Přírodu miluji a jsem tu ve svém živlu.


Tady odpočívá pomyslný Strážce pekelného údolí
nebo Hejkal či Jožin z bažin, také možná nějaká mechová víla.
Každopádně příroda je mocná kouzelnice
a při dokonalé představě můžeme vidět ledacos.










Tady jsem zahlédla ledňáčka, ale procházející turisté mi ho vyplašili.




Procházíme místem, kde byla cesta zatarasená spadlým kusem skalního masívu.











Bruslařka obecná , vodoměrka, hladinatka...
tak různě se nazývá tento štíhlý hmyz pohybující se po vodní hladině.





Na listě je čerstvě vylíhnuté mládě. Může to být mlok nebo čolek















Karba. Na Skále na chaloupkou lze rozeznat "tančící borovice"

Krocan se nakrucoval před krůtou.




Železniční most přes údolí je Národní technickou památkou. 
Most stejného typu se zrovna v těchto dnech mění nad údolím 
ve Vilémově u Šluknova. Tam je to složitější,
protože  tam vede pod mostem potok, silnice a jsou tam domy.

Silenka dvoudomá - tentokrát bílá


Čert u cesty od zámku do údolí Peklo.
Bývalý skleník v zámecké zahradě.


 Do zahrad k zámku už se nesmí. Od roku 2003, kdy zámek vyhořel,  
vypadá pořád stejně. Zámek je poměrně velký, obdélníkového typu.
Zámek před požárem - staženo z internetu
Po požáru - staženo z internetu.





Zastavili jsme se v Zámecké hospůdce, 
kde měli otevřenou zahrádku a dali jsme si oběd.


Na nádraží se usídlily vlaštovky.

Vlak na Louny se křižuje v Blíževedlech, tak že nám to za chvíli pojede také...
Náš výlet do přírody tu skončil. Ušli jsme asi 11 km.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.