1. 6. 2022

Východ slunce

 Máme tu meteorologicky první letní den. Na ten astronomický si ještě tři týdny počkáme tedy do 21. června do 11:14 hod, kdy nastane letní slunovrat a pak se zase dny začnou krátit.

Já jsem si ten první meteorologický letní den chtěla užít od samého rána a tak jsem v pět hodin vyrazila na procházku do luk s tím, že se mi konečně podaří nafotit východ slunce. Jen že sluníčko vychází pět minut před pátou hodinou a tak jsem to úplně vycházející sluníčko stejně nestihla. Musím si to příště lépe pohlídat. Navíc sluníčko vycházelo do mlhavého rána, tak že můžeme v nejbližších hodinách očekávat bouřku. To se také vyplnilo a kolem oběda bouřka opravdu přišla.

Byla jsem přímo zaskočená tou barevností brzkého rána s padající mlhou..



Obloha se začala zatahovat. Tentokrát ne od západu, jak jsem zvyklá,  ale od jihu.

Lužické hory v ranním oparu.

Můj dlouhý stín...


A ještě pár pohledů na krásu kvetoucí trávy. 
To už je dnes v době pečlivě upravených zahrad 
a neustálého udržování anglického trávníku, pro mnohé opravdu překvapivé.
Chmýří pampelišky (smetanky lékařské)
Srha laločnatá - tuto trávu najdeme na lukách v mnoha barevných variantách.




Ovsík vyvýšený
Vesnovka obecná
Ovsík vyvýšený
Chmýří  smetanky lékařské ( Pampeliška)

Pryskyřník prudký

Vesnovka obecná
Nosatec listopas na kopretině
Já ty louky miluji i když už jsem si také přinesla klíště a to zrovna nemusím...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.