19. 8. 2022

Rumburk v historických fotografiích

 Dnes jsem zabrousila do starých fotografií, které jsem si kdysi nahrála do počítače a dnes je znovu prohlížela. Možná tím potěším i Jiřinku, která tu bydlela. 

Dříve Markt platz,  za doby Sudet Hitlerovo náměstí.
 Já jej pamatuji jako Náměstí Julia Fučíka, dnes je to Lužické náměstí
Papírnictví na kraji náměstí, si ještě jako dítě pamatuji,( jen s českým nápisem) kdy jsem tam byla s taťkou a kupoval mi první knížky do školy. Až od třetí třídy nám je ve škole půjčovali. Pro první a druhou třídu nám je rodiče museli kupovat.
Budova v popředí na levé straně náměstí vyhořela.
Toto podloubí na jižní straně si také ještě pamatuji z dob dětství. Byla tam drogerie a stavebniny. Z budovy Marx byl později dům služeb a za ním kino Marx, které je už zbourané.





Tady kdysi také bývala banka, dnes radnice, vedle bývalo kino Revoluce, dnes obchodní dům Ratio a mezi nimi je teď vestavěna novější část radnice. Dům vlevo už není. Místo něj je zcela jiný.  Byl tam postaven dům s názvem Baťa a také jsme tam chodili kupovat boty.  Teď je v něm lékárna a dům modernější. Asi budu muset projít město a udělat srovnávací fotografie.
Dnešní pěší zóna - Třída 9. května
Pohled od Gymnázia ke Křižovatce
Bývalá hospoda Zelený strom. Místo něho stojí činžovní dům.




Dům za morovým sloupem už také není. Místo něj je modernější budova Úřadu práce



Bývalá kavárna Marx, později dům služeb a podloubí na jižní straně byly zbourány a stojí tu hotel Lužan s restaurací a prodejnou potravin a welness centrem

 

8 komentářů:

  1. Jaruš, těmi fotografiemi jsi potěšila i mne, i když jsem tam nikdy nebyla. Mám ráda města a ty historické fotografie jsou zajímavé. Možná by stálo za úvahu, vydat se do města a zkusit se postavit podobně, jako kdysi fotograf a udělat současnou fotku. Pak pro srovnání dát je vedle sebe a měla bys hezký dokument, jak to po x letech vypadá dnes. Ten morový sloup by mohl být opěrným bodem a vůbec, on je pěkný, mohla bys udělat i pár detailů, ty umíš makro. Je fajn takhle představit své město. Od toho ty naše blogy jsou. Ráda jsem se podívala. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já už jsem to srovnání měla na starém blogu, ale ten jsem si omylem smazala. Teď už jsem jen vybrala ty staré fotografie, které mám v jedné složce v počítači uložené. Pro jistotu, jsem si je dala na blog, abych o ně nepřišla. Do města foťák vůbec nenosím. Většinou tam jdu jen nakupovat a táhnout s sebou foťák se mi nechce a fotky mobilem nejsou nic moc. Mám jen levnější mobil a ten moc dobře nefotí...Měj se hezky.

      Vymazat
  2. Milá Járo, tak to je pecka, to se ti, na mou duši, moc povedlo. Jiřin az N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji. Vytahala jsem to z jedné složky, co jsem měla v počítači.

      Vymazat
  3. Jaruško, moc hezké historické fotografie ! Posílám pozdrav, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Jaruško tak to je opravdu super.Historické fotografie!!! Zdravím

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.