1. 11. 2022

Strážný vrch

 26. října 2022

Moje procházka pokračovala na Strážný vrch,  kde je pravoslavný Chrám Stětí sv. Jana Křtitele a Křížová cesta.


Po silnici vedoucí mezi pastvinami  jsem došla až ke Strážnému vrchu...
Dál už jsem šla přes louku, kudy byla vyšlapaná cestička.

Uprostřed je vidět  Jedlová 776 m
Jizerské a Lužické hory. Vlevo v pozadí je trochu vidět Ještěd, uprostřed Luž
Tady je vlevo vidět Ještěd trochu víc, uprostřed vepředu je Hrádek ve Varnsdorfu,
 za ním dole Varnsdorf
Pohled na severní část města směrem k Jiříkovu

Zleva v pozadí Ještěd, uprostřed Hrádek vpravo Hvozd.
Luž 793 m, Weberberg (Vyhlídka) 710 m, Pěnkavčí vrch 792 m
Křížová cesta

Kříž
Pietní místo pravoslavných duchovních a členů jejich rodiny
 Pravoslavný Chrám Stětí sv. Jana Křtitele. Jeho historii i jednotlivá zastavení  Křížové cesty najdete zde:
Kolem je plno kůlen a chlévy s ovcemi. Děsně to tu páchne.



Cesta dolů kolem bývalého letního kina
Z letního kina zbyly jen kostry sedaček. Budova, kde bylo veliké jeviště, zázemí pro umělce i plátno na promítání filmů je již mnoho let zbouraná a místo postupně zpustlo.



V tomto domě nahoře bydlela moje spolužačka a kamarádka. 
Sokolovna. Jsem se chodila v dětství cvičit.
Křížek v Nerudově ulici

Touto uličkou jsem se v dětství nachodila...Tehdy nebyl Strážný vrch z této strany zastavěný, ale byly tam louky a v zimě tam chodily sáňkovat děti z celého města.


Trať na Jiříkov je nyní využívaná většinou pro nákladní dopravu do Německa
 a občasné výletní vlaky většinou německé.
Bývalá mateřská školka podniku Desta. Sem jsem vodila nejstaršího syna. Jeden čas vypadala na zbourání. Teď jsou tam nová okna a vypadá to, že je znovu využívaná.
Desta byla po privatizaci zrušená a objekt je v soukromém vlastnictví.
Moje procházka pomalu končila a vydala jsem se k domovu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.