9. 1. 2023

Nedělní výzva

 Na neděli 8. ledna, vyhlásil syn Pavel výzvu na okružní výstup na Ještěd v délce 11,3 km. Parta těchto nadšenců prošla za sedm hodin tento okruh třikrát, nastoupali tak 1480 výškových metrů a ušli přes 30 km. 


Tady na vrcholu celá parta

*******
Abych je podpořila, vydala jsem se také na okružní výstup, ale u nás na Dymník , ale jen na jeden okruh. V mém věku už bych to víckrát asi nezvládla. Jako podpora a fandění těm mladým, to snad stačilo. 








Ve městě jsem našla tento malovaný kamínek a položila jej tady na rozhledně.
Vrcholový bod 515 m
Výhledy z rozhledny tentokrát  nebylo možné nafotit, protože okna byla zamlžená zvenku. Jen dvěma škvírkami pooteřeného okna jsem pořídila  jen pár fotografií.
Také mlha pokazila veškeré výhledy.


Kvůli spoustě  spadaného mokrého listí, jsem se dolů vracela téměř po čtyřech...




Kamenný strom života. 




Vlčí hora měla z mlhy čepici.
Dolů jsem se nevydala po silnici, ale cestou, která vedla  loukami.

Na pár vteřin se ukázalo sluníčko, aby hned zase zmizelo.
V těchto místech jsem se ocitla poprvé a výhledy byly i přes mlhu překvapivé.

Je tu v lukách i několik drobných rybníčků o kterých jsem neměla tušení. 
Až přijde lepší počasí, tak se sem určitě někdy vydám. 
Nakonec jsem se rozhodla, že se vydám k silnici.










Délka cesty 10,6 km nastoupala jsem převýšení 580 m. 
Počátek 9:01 hod. zakončeno 12:57 hod. Doba trvání 3:56:19. 
Na podporu jejich výzvy, v mém věku..
a s ohledem na sychravé počasí, snad dobré...
Já jsem šla okruh jen jednou, mladí v Liberci náročnější výstup na Ještěd celkem třikrát.  



16 komentářů:

  1. Jaruško, také jsme byli na Ještědu několikrát, ale to už je fakt dávno. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, my je také byli na Ještědu několikrát, ale toto oni šli v jednom dni třikrát za sebou, jako sportovní výkon. Trénink na akci "Přejít 19 vrcholů Lužických hor za 24 hodin. " Děkuji za komentář a přeji hezký den.

      Vymazat
  2. Jaruško jsi borec, taky pochoduju je to třeba. Zaujal mě ten kamenný strom života. Přeju hezký den, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, je potřeba chodit, dokud to jde, zvláště když už ty roky přibývají nějak rychleji a po té sedmdesátce mám pocit že to strašlivě utíká.

      Vymazat
  3. No zcela určitě dobré !!!! Prostě těm mladým to lépe a lehčeji šlape.
    Kamenné stromy nejsou na fotkách u Tebe poprvé- je to takový zajímavý pohled na ně.
    Měj pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to je fakt, Já jsem jim jen fandila a chtěla je podpořit tím, že také vyrazím na nějaký kopec i když samotná musím přece jen opatrněji, protože kdyby...Děkuji a měj se pěkně.

      Vymazat
  4. Určitě lepší, než sedět u PC nebo u piva a kdo nemá problém s nohama, ať šlape. Ještěd každý na dosah nemá, ale nějaký vrchol se najde všude. Mi nikdy nešlo o sportovní výkon, spíše o pozorování a poznávání krajiny, nafocení, na což při sportovní přípravě moc času není.
    Ráda jsem se podívala a líbí se mi i mapy. Ať se daří a je dobré počasí. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak já zrovna moc u počítače nevysedávám. Jsem člověk, který pohyb potřebuje a když už má člověk něco po té "sedmdesátce" , tak se musí hýbat, protože pokud to jeden den zanedbám, tak mě druhý den bolí snad všechno...Děkuji za komentář a měj se pěkně.

      Vymazat
  5. Jaruš,klobouk dolů před tvým výšlapem.Chodit musíme a když to jde tak to spojíme s nějakými zajímavostmi. Ráda jsem nakoukla a podívala se do míst kde jsem nebyla,měj se hezky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi je potřeba chodit, protože v našem věku je to ten nejlepší sport. Děkuji Ti a přeji krásné dny.

      Vymazat
  6. Járo, škoda, když nemáš na výšlap parťáka, to se ve skupině jinak chodí, tak třeba zjara manžel zase nahodí fyzičku a bude tě doprovázet. Jsi dobrá, žes je takto podpořila.
    My, když jsme chodívali na Lovoš nebo na Klíč a pod., tak každý šel chvilku s každým, povídalo se a kilometry naskakovaly.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, je fakt, že ve dvou i více se jde líp. Jen že když se nikomu nechce, jdu i sama. Děkuji za komentář a přeji Ti krásný večer.

      Vymazat
  7. Jizerky jsou krásné! Liberec jako město také. Doufám, že se tam v srpnu zase podívám. Jezdíval jsem tam pravidelně na festival Bohemia cantat. ☺️🙋‍♂️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pěkné. My jsme v Lužických horách. Jizerky moc neznám, jen Ještěd a trochu kolem Kryštofova Údolí...ale syn to má dost prošlé pěšky.

      Vymazat
  8. Pěkný výlet. Chůze je lék. Kolikrát mi nebylo dobře, ale příroda to vyřešila. Líp se ale chodí s vrstevníky a u mne každopádně s holemi. Jaruško, přeji více takových výletů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko máš pravdu. já chodím do přírody "dobíjet baterky".

      Vymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.