18. 9. 2020

Výstava bankovek

Dnes jsem se konečně dostala k tomu, abych vložila  slíbený příspěvek
z výstavy bankovek . I když jsem se snažila vše srovnat, aby to časově šlo za sebou, fotografie se stejně po nahrávání přeházely a špatně se srovnávají zpět.
Tak že se omlouvám, že někde nenásledují za sebou tak,
 jak byly vydávány po jednotlivých emisích.
























































 Hladovou korunu s textem si nepamatuji,ale tu bez textu už ano. Mám dokonce jednu schovanou. Určitě i mnohé blogerky si rády na staré bankovky vzpomenou. Po vzniku ČSSR, se na některých změnil státní znak, později byly staženy a nahrazeny mincemi.
















Ta hlavní strana bankovky se nezměnila, ale byl upravený státní znak
 a tmavší barevný tisk. Bankovka 1 Kčs a 3 Kčs byly nahrazeny mincemi 1 Kčs a 2 Kčs, tříkoruna byla zrušena.


Také na této bankovce je pouze opravený státní znak a je trochu tmavší, 
než ta původní.
Bankovka 25 Kčs byla nahrazena bankovkou 20 Kčs





 Tyto stokoruny byly platné snad nejdéle a měli jsme je nejraději pro jejich výtvarnou hodnotu na rubové straně. Ty se i při rozdělení státu kolkovaly
i když byla vydaná emise s Gottwaldem.





 

Tyto stokoruny jsem jako pokladní opravdu nesnášela. Po jejich přepočítávání jsem měla vždy zelené ruce. Naštěstí dlouho nevydržely. Došlo k rozdělení státu 
a bankovky se nahradily těmi současnými.



Tak to bylo trochu vzpomínání.
Současné bankovky na výstavě nebyly. 
Ty si musíte prohlédnout ve své peněžence.
*****
A ještě pár kuriozit:
Nejvyšší nominální hodnota.
Sto trilionů dolarů v přepočtu 0,40 USD 
Největší a nejstarší historicky platná bankovka světa
----
Omlouvám se za špatnou kvalitu  fotografií, ale při světle lustrů
 a sluníčku od oken se to lépe nafotit nedalo.
Přeji vám krásné a pohodové dny.

17 komentářů:

  1. Jaruško to je super.Některá platidla jsem viděla prvně. Např. jsem vůbec nevěděla, že na bankovce byl Karlštejn. Stará stokoruna byla nejkrásnější. Pamatuji papírovou tříkorunu 🌸🥀 🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom Karlštejně a Národním divadle jsem taky nevěděla. Já si pamatuji i na tu papírovou korunu. Dostávala jsem ji od dědy, když k nám přišel na návštěvu. Vždycky ji měl v náprsní kapse pro mě připravenou. Děkuji za komentář a přeji krásný víkend.

      Vymazat
  2. Tak toto jsou opravdu skvosty! Většinu bankovek vidím prvně, nepamatuji už ani Československo, takže znám jen současné bankovky. Jediné, co jsem ještě zažila, je papírová padesátikoruna. Děkuji ti za zprostředkovanou výstavu, pokochala jsem se moc ráda 8-)

    OdpovědětVymazat
  3. ahojky jarka wau to sú zaujímave foto bankovky ani som netušla že na bankovkách boli sex fotky..... ale niektore peniaze si aj já veľmi dobre pamätám...

    OdpovědětVymazat
  4. Járo, to jsou krásné bankovky, moc pěkně jsi nám výstavu naservírovala, ani do Šluknova nemusíme.
    Taky si pamatuji peníze, jak papírové, tak i mince, jela jsem ve 3.třídě se školou na Ještěd ( tehdy ještě tam stála stará rozhledna, co pak vyhořela ) a měla jsem sebou několik korun v drobných a stačilo to na limonádu, sušenku a špendlík jako dárek pro mámu, kde byly dvě botičky )- to je dávno.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Jsou to hotová malá umělecká díla. Moc zajímavá výstava. Jitka

    OdpovědětVymazat
  6. opravdu moc krásné fotografie Jaru

    OdpovědětVymazat
  7. No páni tedy Járo to nemá chybu,zajímavá výstava jen je mít doma hihi..kvalita je pěkná hezky jsi nafotila, děkuji za pěknou podívanou opravdu jsi mě mile překvapila 1* 🌼💕🌸Krásný večer přeji i díky za milé komentíky!🌼💕🌸🌼💕🌸

    OdpovědětVymazat
  8. To byla moc pěkná a zajímavá výstava.Přeci jen už pár změn v bankovkách si pamatuji.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  9. Ještě jsem zapomněla moc krásný blog sis Jaruško upravila, dobrou noc přeji :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Jarunko tak to je super fotečky tolik penízku to by bylo co a bloček také moc hezký ********************************

    OdpovědětVymazat
  11. To je bankovek.Super výstava Jaruško.Hezkę ráno a krásné podzimní dny...🍎🍎🍎

    OdpovědětVymazat
  12. Děvčata za vložené komentáře moc děkuji a přeji příjemné dny.Špatně se mi píše, mám na ruce ortézu a tak se omlouvám,že odepisuji hromadně.

    OdpovědětVymazat
  13. Pane jo to je bankovek, všechny si už ani nepamatuji. Poslala jsem odkaz synovi, ten se o bankovky zajímá, sice hlavně kovové.Parádní fotky♥

    OdpovědětVymazat
  14. To je výstava, tam bych strávila pár hodin... ale fotit bankovky za sklem, ještě řešit odlesky, když se svítí, to je "pochoutka", co? Kde byla ta výstava? Hanka

    OdpovědětVymazat
  15. Jaruško, jsem tady, abys viděla, že jsem se na odkaz byla podívat. Je to téma, které mě hodně zajímá, také "někdy" udělám výstavu na blogu, až na to dojde, mám z Valašska dvě výstavy, které jsem nafotila. Ovšem potíže, jak píšeš, panely za sklem, naproti oken, věčné odlesky, mnohdy to vůbec nešlo, já už mnohde fotím tak, že přítel zhasne, pokud tam jsme sami, však to znáš. ☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.