23. 4. 2022

Zbloudilé...

 Dnes se nám u bytového domu objevily dvě srnky. Zmateně chodily po cestě a hledaly cestu zpět. Již několikrát se tu objevily. Myslím, že se sem většinou ukryjí před vlky.

Tyto dvě srnky občas vidím pár desítek metrů od nás na louce, kde se pasou. Jsou tam dlouho, jen že... teď se tam začaly stavět domy. Přesto část louky  prý zůstane prázdná, protože se tam vyskytuje vzácný druh žab.


















Jedna ze srnek má potrhaná záda,
 tak že je až sem asi zahnali  vlci...




Konečně našly cestu.
 Kousek odtud rovně, je jejich  louka, kde  už dlouho přebývají. Jen že teď budou muset utéct jinam kvůli stavebnímu ruchu ...je mi jich líto.



13 komentářů:

  1. Jaruš,to je něco neskutečného,chuděrky malé....Snad se ta zraněná z toho dostane,krásně jsi to zdokumentovala...pěkný víknd..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji. Také myslím, že ano. Kácí se lesy, na loukách, kam se chodí pást, se začalo stavět...kam chudinky půjdou?

      Vymazat
  2. Jaruško, mám z toho divný pocit. Na jednu stranu jsou to krásné srnky, je mi jich líto, dnes si poradily, našly cestu do otevřeného prostoru, ale co příště? Pokud je honí vlci, ti loví ve smečce a tady asi moc dobré vyhlídky nemají. Samozřejmě přeji, aby se měly dobře a byly ozdovou vaší krajiny. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani asi máš pravdu. S těmi vlky to není nic příjemného. Člověk aby se pomalu bál jít do lesa. Přemnožení divočáci a teď ještě vlci, kteří se tu už objevili i v blízkosti domů.

      Vymazat
  3. Jaruško, zdravím. Chuděry zmatené, to je mi jich taky líto... Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to smutné. Tady jsme byli na okraji městě, za námi pole, louky , dnes stavební parcely. Za chvíli budeme střed města. Lesy se kácí a zvěř se nebude mít kam schovat. Přemnožení divočáci ničí zahrady a nikdo je nestřílí.

      Vymazat
  4. Kdyby to nemělo vážné pozadí, tak napíšu: asi jsi, Járo, dlouho nebyla s foťákem na jejich louce a nepřinesla jim nic dobrého, tak se přišly poptat, co je.
    Jiřina z N.
    spíš to ale bude pravda s těmi vlky...

    OdpovědětVymazat
  5. Jiřinko děkuji. Také mně napadlo, že se přišly podívat, jak se mám já. Čtrnáct dní možná déle, jsem na loukách nebyla...pomalu aby se tam člověk bál jít. Přemnožení divočáci, vlci, plno lišek...ani jedno se nestřílí.

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško no to tak zabloudili až k tobě a podívali se určitě byli zmatené to já tady někdy mám také za plotem na louce někdy přijdou z lesa ale máme tady krmítko ale už nebyli dlouho hezký víkend popřeji opatruj se..

    OdpovědětVymazat
  7. Jaruško zdravím, nádherné fotky, srnek je mi líto ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony se neztratí. Už jsem je po pár dnech viděla zpět na louce, kde běžně jsou.

      Vymazat
  8. Chudinky. Na jedné straně je ohrožují vlci a na druhé stavba. :(

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.