4. 3. 2023

Loučení se zimou - 1. část.

 28. únor 2023

Poslední únorový den a poslední meteorologický zimní den. Já jsem se rozhodla rozloučit se zimou procházkou po okolí města a kam jinam, než k rybníkům a pohledem na zasněžené Lužické hory.  Čekání na jaro se mi zdá dlouhé díky poměrně sychravé a nevlídné zimě.  To astronomické nastane 20. března ve 22:24 hodin. Tak že se loučím se zimou i když vím, že se jen tak nevzdá a při tom volám:

 "Jaro vítej, zatím to meteorologické, brzy i astronomické."

 Od ulice Na Poustce


Na louce vyhrabávalo trávu pod sněhem asi třicetihlavé stádo srnčí zvěře.





Kousek za mnou šel pán se třemi psy a stádo se vydalo do lesa.
Já jsem se vydala mezi chalupy v Dolních Křečanech 




Potok je odtokem z rybníků Racek a Tůň



Rybník Tůň


















Zbytky zdiva pece bývalé cihelny.






Vedlejší rybník Racek
Rybník Racek











Rybník U Natury
Pohled na Dymník


Lužické hory











9 komentářů:

  1. Moc hezká podívaná, Jaruško... na krásná místa na procházky chodíš... ☺ Měj se moc hezky, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruško, to jsou moc hezké fotografie. Líbí se mě stádo srnek, jak jsi je hezky zachytila. Opatruj se, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Sněhu tam máte Jarko pořád dost na rozdíl od nás. Srnky asi taky hledají něco zeleného, a nemůžou se dočka až se všechno zazelená. Jsme na tom stejně. Snímky jsou krásné, ale pořád více zimní, nežli jarni. Jenom ty kočočky tomu dávají jiný punc. Zdravím, Mirek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirku, dnes se to změnilo. Celou noc vydatně pršelo a sníh je pryč...Já už si také přeji jaro a ať se to zazelená. Už mě ta šeď moc nebaví.

      Vymazat
  4. Jarko, ona ta bílá je přece jen krásná na těch fotografiích, i když se už nemůžeme dočkat jara. Moc pěkně jsi zachytila srnky, takové stádo. Líbí se mi moc i rybníky, mají zajímavá jména. Krásné fotografie. Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuji za milý komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  5. Na Lužické hory koukám z druhé strany :). Zima se opravdu nevzdává, včerejšek je toho důkazem :D.
    Krásné fotografie!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani moc děkuji za milý komentář a přeji hezké dny.

      Vymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.