3. 2. 2024

FOTOROK 2024

 Klub přátel muzea Varnsdorf - tedy Fotoklub KPMV,  pořádá již několik let fotografickou soutěž. Paní Jitka Tůmová  z Teplic, předsedkyně Spolku pod Studencem a autorka knížky Život obyvatel v krajině pod Studencem v běhu času, již delší dobu sleduje moje fotografické pokusy a vyzvala mě, abych se soutěže zúčastnila. Nejsem žádný profesionál a počítám se pouze  mezi obyčejné  majitele fotoaparátu, kteří fotí jen tak pro radost.  Až na  výzvu paní Jitky jsem nakonec pět fotografií vybrala, vytiskla a do soutěže poslala.  

Žádné umístění jsem nezískala, ( s tím jsem vlastně ani nepočítala) ,  přesto byla na výstavu jedna z mých fotografií vybraná.  Je škoda, že jsem si ji nenechala vytisknout ve formátu A3 nebo větším a nenechala provést úpravu pro fotografie určené na výstavy. 

V pátek 2. února, jsem se tedy ze zvědavosti, jela na výstavu do knihovny ve Varnsdorfu, podívat.




Takto vypadá originál fotografie.
Ve výstavní síni vypadá tmavší, ale to je tím umělým  osvětlením.

Na chodbě Městské knihovny ve Varnsdorfu proběhla v úterý 16. ledna 2024 vernisáž výstavy s vyhlášením výsledků již 48. ročníku celostátní soutěže Fotorok.

Stručně o výsledcích v pozvánce, podrobněji na webu KPMV ->. Necelá dvacítka fotografů, tentokrát jen domácích (bez dříve běžné zahraniční účasti). Výstava bude tradičně k vidění do půli března 2024, pak se stěhuje do Německa. 

Výstavní soubor bude v knihovně k vidění do poloviny března, poté - jak už se stalo tradicí - se na dva měsíce přestěhuje na radnici sousední německé obce Großschönau.


18 komentářů:

  1. Vybrala jsi, Járo, pěkný snímek. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, tu vybrala komise ze souboru, který jsem tam poslala. Poslala jsem tuším, čtyři fotografie.

      Vymazat
    2. Jaruško, opravuji - vybrala jsi pěkné snímky a oni z nich vybrali tuhle fotku a je hezká, taková typická pro krajinu kolem Rbk.Myslím si, že podobných máš spoustu a nebuď příliš skromná, fotit umíš a blogerky to vědí, proto k tobě chodíme na blog.
      Ať se ti daří i v budoucnu. Třeba srnky už zase čekají, kdy jim uděláš snímeček! Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Jiřinko moc děkuji za pochvalu, ale tam vystavují jiný borci a hlavně většinou umělecké fotografie, což je vidět v tom článku. Mě by nenapadlo nafotit schody a nahoře kočku. To je ta vpravo pod mojí fotografií.. Na tento typ fotografie já opravdu nemám ten jejich "kuk"....Srnky z luk někam zmizely. Mají plný krmelec, ale při posledních procházkách jsem je nikde neviděla. Možná se ukážou teď, když zase napadl sníh...Měj se hezky.

      Vymazat
  2. Jaruško 👍moc pěknou fotografií jsi vybrala.

    OdpovědětVymazat
  3. Jaru, tvoje fotka se mi líbí. A účast na výstavě je fakt úspěch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo moc děkuji. Tuto fotografii pro výstavu vybrala odborná porotsa. Poslala jsem do soutěže čtyři.

      Vymazat
  4. Moc pěkná fotka. Zcela určitě jí to mezi ostatními fotkami na výstavě sluší !!!!!
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Ani jsem s tím nepočítala že se umístí, natož s tím, že bude vystavena.Je to jedna ze čtyř, ale porota vybrala tuto.

      Vymazat
  5. Je to pěkná fotka. V soutěži, kde je takový velký počet účastníků je těžké se umístit na vítězné pozici. Ale to že ji vystavili znamená, že i tak se porotcům líbila. A třeba budeš mít víc štěstí příští rok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari., ono bylo hlavně škoda, že nebyla vytištěná ve větším formátu s úpravou pro výstavy. Neměla jsem čas to nechat udělat, protože mě k tomu dohnala moje známá, paní spisovatelka Jitka Tůmová. Já jsem se původně zúčastnit vůbec nechtěla s tím, že jsem jen takový "fotomatla"...a že na ty profíky, co tam soutěží a vystavují, v žádném případě nemám! Uměleckou fotografii , to vůbec fotit neumím. Jsem jen majitelka foťáku. To říkám pořád a pokud se fotky někomu líbí, tak jsem ráda. Toť vše. Každopádně děkuji za milý komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  6. Jaruško, moc pěkná fotka a gratuluji k tvému úspěchu. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji. Potěšilo mě to, ale kdybych to věděla dřív a mohla nechat fotky vytisknout u syna a upravit pro výstavu, tak bych možná měla více šancí. Takto to byla z "nouze ctnost..." Z inkoustové tiskárny to není to pravé ořechové...

      Vymazat
  7. Jarunko moc pěkná fotka a určitě se i porotcům líbíla opatruj se a co manžel je to lépe hezký den ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuš moc děkuji. Poslala jsem jich tam pět. Vybraná byla tato jedna. Oni všichni toho posílali víc...tak že je tam na výběr...Jen já takové ty umělecké moc nemusím...

      Vymazat
  8. Čtu si to už podruhé a líbí se mi jednak ta fotka, ale setkala ses s novými lidmi a možná jsi získala zkušenosti a chuť (?) se zase do nějaké foto soutěže zapojit.
    Ať se daří! ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Hani. Hlavně si příště, pokud se budu chtít zúčastnit, nechám fotky udělat u syna a ve větším formátu než jakou mám možnost doma a spovrchovou úpravou. Tím, že jsem dlouho váhala a paní Jitka Tůmová mě několikrát psala, abych tam fotky poslala, tak pak už do uzávěrky na velké úpravy nebyl čas. Přeji Ti hezké dny.

      Vymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.