25. 8. 2024

 O existenci kostela v Rumburku svědčí zmínka z roku 1388. Původní stavba byla těžce poškozena za husitských  a následných válekv 15. století. Nynější objekt zřejmě částečně využil starší konstrukce, připomíná se roku 1545. V roce 1546 byl kostel vysvěcen. Poměrně neobvyklé uspořádání stavby vedlo k domněnce o tom, že byla původně spojena s obytným objektem, snad panským sídlem. Kostel poškodila řada požárů. Vyhořel v roce 1614 a v roce1624. Opraven po požáru byl v roce 1746. Další úprava proběhla v roce 1874. V 1. polovině 17. století byla postavena kaple.Po roce 1945 došlo k celkovému chátrání objektu. Následky tohoto chátrání napravila až generální oprava koncem 20. století.






















 

6 komentářů:

  1. Ráda jsem se podívala na fotky, v Rumburku jsem nikdy nebyla.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné místo, díky za virtuální výlet. V Rumburku jsem nikdy nebyla, a to to mám hodinku cesty, budu to muset někdy napravit :).

    OdpovědětVymazat
  3. Jaruško, krásné nahlédnutí, Taky jsem v Rumburku nebyla.

    OdpovědětVymazat
  4. Jaruško, ač jsem v Rbk byla mockrát a dokonce bydlela, tak tento kostel jsem nikdy nenatrefila otevřený.Díky tobě vidím, jak to tam vypadá. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc krásný kostel, a opravdu díky fotografiím se dá utvořit ucelená představa kostela. Děkuji, Jarko, za tento příspěvek.

    OdpovědětVymazat
  6. zvu tě k nám, respektive je to teprve začátek, budu rád když se přidáš.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.