3. 10. 2024

V Děčíně

 18. září 2024

Slunečný den, ale po deštích se stále mnoho míst v naší zemi potýkalo s povodněmi.  Já jsem měla cestu do Děčína, protože jsem musela jet manželovi pro  jeden lék, který u nás neměli ani v nejbližším okolí neměli a Mgr. mi zjistila, že v Děčíně v jedné zastrčené lékárně v  Děčíně - Podmoklech tento lék ještě mají. Zamluvila mi jej a já jsem se obratem hned dopoledne vydala na cestu do Děčína. Po vyzvednutí léku jsem měla ještě víc než hodinu času a tak jsem se šla projít k Labi, které bylo momentálně na 3. stupni povodňové aktivity. Naštěstí jsou tam dvoje břehy a tak se Labe rozlilo do takzvaných "náplavek" a  domy na břehu neohrožovalo.

Cyklostezka a silnice do Dolního Žlebu byly zcela pod vodou.



Pastýřská stěna
Na Ferratě se lezlo....


Přístaviště výletních lodí byla také pod vodou...



Moje volná hodinka se chýlila ke konci a musela jsem pospíchat na vlak.
------
Po týdnu jsme jeli do Děčína-Libverdy na výstavu. 
To už bylo v Labi vody podstatně méně.






5 komentářů:

  1. Jaruško, jsou to zvraty, ještě, že to nebylo tak dramatické jako v r.2002. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Hodně vody podržela Vltavská kaskáda a také Masarykovo zdymadlo, které včas vodu upouštělo. Přesto jsem tak vysokou hladinu Labe viděla poprvé a je to hukot. V roce 2002 to bylo horší a velká voda zničila i přírodní termální koupaliště na Mariánské louce pod zámkem, které už nebylo obnoveno. Tehdy stoupla hladina Labe pod zámkem o rekordních 9 m nad běžný stav. Letos se podařilo díky regulacím odtoku takové katastrofě zabránit.

      Vymazat
  2. Jaruško, doufám, že už je konec záplavám. V našem kraji napáchala hodně škody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás tolik nepršelo. Syn bydli u řeky Mandavy, ale díky letnímu vyčištění koryta a vysekání trav z koryta v době sucha, měla voda dost prostoru, stačila odtékat a obydlí v okolí řeky neohrozila.

      Vymazat
  3. U nás taky voda v Úpě docela brzy klesla. Je to menší řeka, ale hukot to byl tedy taky.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.