22. 11. 2023

Nasněžilo

 22. listopad 2023 ...

...a u nás se objevil první sníh. Celý den mrzne a sníh tedy zatím zůstal. Jen že se má zase oteplit, tak že brzy zmizí...a pak by měl dle předpovědi napadnout další.  Jen že podle pranostiky se říká:  "Kateřina na sněhu,  Vánoce na blátě".
Tak se necháme překvapit.
Noční pohledy z okna...

...a ráno:

Krmítka už mám na parapetech přes měsíc a dnes bylo u obou obzvláště veselo.
Letos jsem umístila dvě, protože jakmile se na krmítku usadí hýlové nebo dlaskové tlustozobí, tak se tam dlouho nikdo jiný nedostane.
 Jistě většinou ptáčky bezpečně poznáte, ale přesto přidám popisky.
Sýkora modřinka samička
Sýkora koňadra sameček

Sýkora modřinka sameček
Dlask tlustozobý sameček



Sojka obecná

Vrabec polní


Hýl obecný - sameček

Zvonek zelený


Hýl obecný samička
Zvonek zelený
Čekala jsem ještě na sýkoru parukářku, ale ta se už pár dní neukázala, tak přidávám jednu fotografii, pořízenou asi před týdnem.
A ještě srovnání: Včera a dnes:


 









26 komentářů:

  1. Luxusní fotky ptáčků, takové se mi nikdy nepodaří🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško moc děkuji. Já je mám stromy za sousedních zahrad hodně blízko oken, tak že se stačí zastavit a pozorovat. Pak jde focení samo. Venku je to horší, tam to není tak jednoduché. Děkuji a přeji ti krásné dny.

      Vymazat
  2. Járo, líbí se mi ten váš pestrý ptačinec. U nás už byla včera také sojka, sýkorky a brhlík. Dnes se hodně ochladilo a bylo nevlídno. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko tady také počasí sychravé a má do toho pršet a to dnes celý den mrzlo. Asi bude ledovka... Hezký večer a děkuji.

      Vymazat
  3. Máš televizi za oknem, šetříš proud a sleduješ ptáčky. Děti se radovaly, ale na sněhuláka to ještě není.

    OdpovědětVymazat
  4. U nás první sníh napadl týden po Martinovi, bylo to mokré, takže hned byl pryč. Teď zatím po něm není vidu ani slechu, ale možná dle předpovědi se zase ukáže.
    Tvoje ptačí fotečky jsou vždycky úžasné.
    Měj klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. U je sněhu docela dost. Krásný advent přeji.

      Vymazat
  5. Jarunko krásné fotečky také už máme sníh poprašek ale pořádně mrzne opatruj se ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško u nás také mrzne a sněhu je stále dost.

      Vymazat
  6. Jaruško,moc krásné fotografie. Měj pohodové dny 🍀

    OdpovědětVymazat
  7. Jaruško Tvoje ptačí fotografie si vždycky moc ráda prohlížím, jsou úžasné ! I Sojka od Krkonoše k Tobě létá... Měj se hezky, pozdravuju. Lenka

    OdpovědětVymazat
  8. Jaruško, tak sníh jsem letos ani nezahlédla. A zase obdivuji tvoje nádherné fotky ptáčků. Měj pohodový pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti děkuji za komentář. Sněhu je u nás docela dost.. Krásný advent přeji.

      Vymazat
  9. Jaruško krásné fotečky u nás pořád jen prší a fouká vítr...

    OdpovědětVymazat
  10. Na to jsem se těšila, ptáčkové mám vždycky Jaruško u Tebe moc ráda. Nádherné záběry a díky, že jsem se mohla pokochat. Snížek máme konečně taky i když raději bych brala na vánoce aby padal :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iveko, třba nám sníh vydrží., tafdy je ho docela dost a ikdyby přišla obleva, tak jen tam nezmizí. Krásný dvent přeji.

      Vymazat
  11. Jo, kytičky já vyfotím, ale ptáčka zpěváčka těžko... Těch "pět", co tady polétávají, na mě čekat nebudou, než vyštrachám foťák. ☺ Fajn je ta sojka, ale dobře, že u vás takový přehled ptačího světa je. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani. já mám foťák připravený na stole a vím, že ptáčci přilétají ráno, pak kolem poledne a po třetí hodině odpolední...tak že si na ně většinou počkám...Krásný dventi Ti přeji a děkuji za komentář.

      Vymazat
  12. Krásně kontrastní obrázky! U nás už po sněhu není ani památky, snad bude na Vánoce alespoň padat poprašek...

    OdpovědětVymazat
  13. Jani u nás je také pryč. Roztály už i ty hromady ve stínu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.