9. 6. 2024

Na vernisáži...

 6. června 2024,

se konala v našem muzeu vernisáž obrazů pocházejících ze zámku v Lipové u Šluknova. Jedná se o portréty rodiny Salm-Raifferscheidt-Hainspach - původních majitelů a rodinných příslušníků, kteří na zámku v Lipové žili a byli i majiteli zdejšího panství. Na vernisáž jsem si fotoaparát s sebou nebrala, abych nerušila výklad a při prohlídce starých obrazů jsem pořídila jen pár fotografií. 
Fotila jsem jen mobilem a prošla si i otevřenou muzejní expozici starých hodin.
























14 komentářů:

  1. Jari, tleskám! Je moc dobře, že jsi na vernisáž zašla, muzea - to je moje. ☺ Líbí se mi exponáty, mnohé hodiny jsou pozoruhodné.
    Děkuji za toto oživení a přeji úspěšný vstup do nového týdne. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, byla jsem zvědavá na ty obrazy, protože zámek v Lipové se sice pomalu opravuje, ale ty obrazy už se tam nikdy nevrátí, protože prý tam bude "Centrum romské kultury". Některé obrazy jsou vypůjčené ze zámku v Benešově nad Ploučnicí, jiné z muzea v Děčíně a Varnsdorfu a vidět ty obrazy všechny pohromadě je opravdu unikát, který se hned tak neuvidí. To byl hlavní důvod, proč jsem na vernisáž šla a také jsem si chtěla poslechnout více informací o tomto zajímavém rodu z našeho výběžku, protože se toho o něm moc neví. V muzeu jsem byla několikrát a expozici hodin už také viděla. Je to stálá expozice, ale nikdy jsem ji nefotila. Ještě je tam další expozice Rumburské vzpoury v patře, ale ta byla zavřená. Také je tam keramika a mince, které byly nalezeny v okolí města. Ty hodnotnější věci jsou uložené v Okresním muzeu v Děčíně nebo v depozitářích. Hani moc děkuji za komentář a přeji Ti příjemný a pohodový nový týden.

      Vymazat
  2. Pěkná sbírka hodin a obrazy také jsou pěkné. Pěkný den přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
  3. Ráda jsem nakoukla,zámky mám moc ráda,pěkné fotky.Přeji pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zámek v Lipové, ze kterého obrazy pochází, je vlastně zřícenina, kterou se teď snaží dát dohromady. Ale obrazy už se tam asi nikdy nevrátí. Jsou ze zámku v Benešově nad Ploučnicí, z muzea v Děčíně, a z muzeí ve výběžku i z depozitářů. Výstava celé sbírky tedy byla jedinečná a zase se pak vrátí zpět na místo uložení.

      Vymazat
  4. Ta výstava by se mi líbila. A hodně !
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se mi líbila. Na obrazech je vidět, že se jedná o rodinu. Mají mnoho podobných rysů.

      Vymazat
  5. Jaruško, navštívila jsi pěknou výstavu, ta by se mě také líbila ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je zajímavé si občas vyjít na nějakou výstavu. Teď bude 26.6. zase další vernisáž, tentokrát obrazy zdejšího malíře Augusta Frienda.

      Vymazat
  6. Jaruško, moc pěkná výstava. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, byla. Děkuji za komentář Marti. Měj se hezky.

      Vymazat
  7. Hezká výstava - líbí se mi obrazy i hodiny

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.