19. 10. 2022

Nedělní výšlap na Dymník

 Nedělní odpoledne a naše procházka vedla tentokrát na Dymník. Manželovi se sice do kopce moc nechtělo, ale nakonec tam se mnou šel.
Rybník Cihelna v Antonínově údolí



Pohled zpět k městu
My stoupáme nahoru,  jen musíme každou chvíli uhýbat autům,
 která jezdí nahoru k restauraci.

Manžel mě poslal napřed, že si někde sedne a na rozhlednu musím jít sama.
Ten kopec už by neudýchal. Bylo docela dusno.

Chata Dymník, kde je docela vyhlášená restaurace s výbornou kuchyní


Nejnáročnější část výstupu k rozhledně.  
Na skalách v Českém Švýcarsku se dělají kovové plošiny, 
ale tady není ani na pár solidních schodů. Stačilo by dřevěné zpevnění. Přece jen sem chodí hodně turistů i z Německa.

A teď výhledy z rozhledny: dole je fotbalgolfové hřiště, 
 Vlčí hora

Vpravo v pozadí Růžovský vrch
Pohled k Českému Středohoří
Pohled směrem k Liberci. Ještěd tentokrát vidět nebyl kvůli oparu.
Téměř uprostřed je opravený Hrádek ve Varnsdorfu
Rumburk
Kouř v pozadí stoupá z elektrárny u Bogatyně. 
Vedle ní je v poslední době tolik zmiňovaný důl Turów.

Vlevo v pozadí je Luž s rozhlednou, Weberberg, Pěnkavčí vrch a vlevo Tolštejn.
 
Augustova věž, pojmenovaná po Augustinu Weschuhovi, radním, který nechal roku 1896, rozhlednu postavit.
Našla jsem tu malovaný kamínek, který jsem nafotila,
poslala odkaz na stránky a ponesu někam dál...

Kamenný strom života.  O jeho stavbě i magickém místě jsem zde už psala.






Fotbalgolfové hřiště. 


Na bodláku ještě čerpá zásoby na zimu žluťásek jižní
K tomuto rybníčku mě přilákal hlas chřástala vodního, ale nikde jsem ho neviděla. Zřejmě byl schovaný v rákosí.






Svítilo sluníčko, ale začalo pršet.

Spadlo pár kapek a objevila se duha



Došli jsme domů a začalo bouřit. Mezi růžovými mraky se objevovaly blesky.
 Pro mě to bylo zase jedno krásné odpoledne. Nikam teď jezdit nechceme kvůli stoupajícímu počtu  nákazy covidem a tak nám nezbývá, než chodit " kolem komína". 
Přeji vám krásné podzimní dny 
a hezké procházky podzimní přírodou plnou barev.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.